Pages

Monday, October 21, 2013

Från fattig till rik

En bok som är både rolig och lärofull på olika sätt. Man följer Zlatans liv och vad han har upplevt. Man får många olika blickar på hur det fungerar att ha det tufft som ungdom.  
Hur mycket Zlatan har kämpat för bli den han är idag. Denna bok har hjälpt många med att nå olika mål i livet. David Lagercrantz har förhört Zlatan och sedan gjort en bok av all information.  

Boken av David Lagercrantz är gjord på så sätt att den skrivs i jag form och i nu tid. Som att Zlatan berättar det samtidigt som man läser. På det sättet blir boken mer personlig och det på något sätt får den en att vilja forsätta lyssna på Zlatan. Hans liv har inte varit lätt, Zlatan och hans syskon fick kämpa som barn. Väldigt fattiga och fick ibland stå ut med att kylen är helt tom. Men förutom att familjen var väldigt fattig så var ju Zlatan väldigt duktig på fotboll. Det var fotboll som han brinner för och kommer alltid göra. Som vi alla vet så är Zlatan en liten bråkmakare. Det var lätt hänt att Zlatan bråkade med både tränare och sina lagkamrater. Det var fullständigt kaos, Zlatan bytade lag hit och dit pågrund av hans hetsiga temperament. Men det blev bättre med tiden, han blev lugnare och mognare för varje dag. Om man förstår boken på rätt sätt så kan den lära en väldigt mycket. Inspiration, ödmjukhet, vilja m.m.   

Jag tycker att boken var väldigt bra. Den är spännande, rolig, lärofull och intressant. Jag har själv lärt mig saker från boken, att man aldrig ska ge upp och att inget är omöjligt så länge man har viljan. Jag betyg sätter denna med 10/10. En av dem bästa böckerna jag har läst. Ge den här boken en chans, speciellt om du fotbolls intresserad.

No comments:

Post a Comment