Pages

Monday, October 21, 2013

Från botten till toppen


Jag har recenserat boken “jag är Zlatan Ibrahimovic” och den handlar om Zlatans liv och hur han kom dit han är idag. För de som inte är så intresserade av fotboll kanske inte alla vet vem Zlatan är och det är en fotbollsspelare som spelar för Sveriges landslag men även för PSG i franska ligan.

Boken börjar med att man följer Zlatan som liten och han levde inte som de flesta utan han levde fattigt och han hade inte så mycket utom sin familj och fotbollen. Ibland fick Zlatan och till och med stjäla för att få mat. Man följer sedan Zlatan genom hans fotbolls karriär och hur han går från topp klubb till topp klubb. Han började bli känd när han spelade i MFF och när han gick till Ajax som är ett lag i Holland så gick det riktigt bra för han och många klubbar ville köpa honom. I Ajax träffade han Maxwell som blev en väldigt bra vän till Zlatan och de spelar fortfarande i samma lag. När han sedan några år senare spelade i Barcelona så blev det bråk med tränaren Pep Guardeola och Zlatan som blev omtalat över hela världen. Boken ger en inlevelse i hans liv och hur det är att först leva fattigt och sen hur det gick bättre och bättre för honom.


Jag tycker boken var bra och det kan också bero på att jag är fotbollsintresserad och jag råder alla som är fotbollsintresserade att läsa denna bok eller bara de som tycker om Zlatan. Jag ger boken betyget  9/10.
Boken är berättad i jag form och är i då tid.

No comments:

Post a Comment